"Наричат го бизнес. Добре. Но то е дяволски лично."
/Кръстникът/
Преди няколо години присъствах на една SEO конференция, която ме остави с впечтлението, че е различна. Не заради безупречната организация, високото ниво на лекциите и големия брой посетители, а заради това което остави тя у мен.
Ако не бях на SEO конференция едва ли щях да разбера, че лекцията на Дейвид Амерланд е на такава тема, но по-късно осъзнах, че в нея се крие цялата истина. Той ни разказа за доверието. В много от другите лекции, акцентът също беше върху създаването на откровено и полезно съдържание и създаването на доверие. Впечатли ме пример, където в описание на продукт 12 пъти се повтаря ключовата дума, но не се споменава с какво продуктът е полезен за потребителя. С такава оптимизация, дори сайтът ни да бъде индексиран успешно, ще загубим доверието у потребителите, а поведенческите фактори са важен ranking signal.
Осъзнах, че в стремежа си да се харесаме на машините, губим доверието на хората.
Осъзнах, че SEO не е само мета заглавия и описания, оптимизиране на текст или линк билдинг.
SEO е внимание към потребителя.
SEO е диалог.
SEO е доверие.
И пак се сетих за думите на Амерланд от първата лекция.
People do business with people.
Focus on people and forget about the tools.
Не знам дали след тази конференция съм по-добър в SEO, но със сигурност съм повече човек.